keskiviikko 12. joulukuuta 2012

Rauhallista Joulun odotusta

Tänään illalla on Vekaran eskarissa pikkujoulut ja sen jälkeen kiekkokoulu. Huomenna menen iltavuoroon ja perjantaina minulla olisi pikkujoulut. Lauantai aamuksi olen lupautunut jälleen töihin ja sunnuntaina on Vekaran kiekkokoulu ja ostoksillekkin pitäisi mennä. 

Mitä ihmettä on päässyt tapahtumaan minun tyhjääkin tyhjempää täynnä olevalle kalenterille?! Melkein tässä ressiä pukkaa päälle, kun noin paljon ohjelmaa tiedossa. Onneksi sentään ensiviikko on paljon paljon rauhallisempi. 

Eilen päätin, että nyt loppuu yötisuttelutkin pojalta. Ensimmäinen yö takana ja jotenkin hämärä ajatus, että poika taisi kertaalleen raivata vieressä ollessaan tiensä tissille. Täytyy siis muistaa olla ottamatta poikaa viereen ja nukkua poolopaita päällä. Jep. Haikealta kyllä tuntuu, mutten pidä vieläkään taaperoimetys-ajatuksesta. En pidä siitä, että toinen kävelee luokseni ja yrittää väkisin riisua paitani, sillä hän on nyt päättänyt haluta rinnalle. Ei oikein minun mieleeni. Ehkäpä nämä yös muuttuisivat kokonaisiksi tämän myötä. 

Sain myös "päivän valituksen" tehtyä. Aiheena lumityöt. Ongelmana on auraus, ei niinkään sen puute. Vaan se, että aura-auto kasaa kaiken meidän ainoalle lastenvaunuilla kuljettavalle reitille rappuun. Olen sen nyt itse kolmeen otteeseen lapioinut, mutta eilisen aikana tuli niin paljon lunta ja aura-auton kovaksi pukkaama kasa, on vähän liikaa meidän lasten lumilapiolle ja minun selälleni. Kyllähän tuolta kadun puolelta pääsisi, muttakun siellä on muutama porras liikaa. Eilen päivällä pulkalla pääsi vielä pujahtamaan tuosta välistä, tänä aamuna ei enää pulkallakaan. Noh, eiköhän se tässä piakkoin selviä mitä tekevät asialle, jos tekevät mitään. 

Hitsiläinen, milloinkohan minä sen piparkakkutalon saisin pystyyn. 
Ensimmäinen satsi torttuja on jo syöty. Tälläkertaa pysyivät jopa tähden mallisina. Usein niillä on tapana levähtää uunissa, jos jonkin näköisiksi möykyiksi. Niitäkin pitäisi siis lisää paistella.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

:)